On the road! - Reisverslag uit Pavones, Costa Rica van Esther Dany - WaarBenJij.nu On the road! - Reisverslag uit Pavones, Costa Rica van Esther Dany - WaarBenJij.nu

On the road!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 November 2013 | Costa Rica, Pavones

De tijd gaat zo snel.. Vorige week zaterdag hebben we een auto gehuurd. Een soort 4x4 off road jeep! We zijn meteen naar een national park gereden. We hebben 3.5 km in 2 uur gehiked. De trail naar de vulkaan was gesloten, omdat de vulkaan te actief was! Onze trail liep langs geisers, modderpoelen en watervallen: zo gaaf!! Gelukkig hadden we zo een grote en hoge auto, want de 'dirt roads' hier zijn ook echt heel slecht!!

We zijn meteen doorgereden naar playa del Coco in het Noorden van Costa Rica. Lijkt een beetje op Salou, maar dan in Midden Amerika. Alles was daar ontzettend duur: biertje 3.5 dollar, Jack Daniels en cola 11 dollar..maar als je dan het uitzicht op het strand ziet, maakt dat alles weer goed.

Zondag zijn we naar Tamarindo gereden: wat een heerlijke plek. Hier zouden we wel kunnen wonen.....heerlijk surfdorpje met allemaal leuke restaurantjes en barretjes. Maandag meteen onze eerste surfles gehad!

Woensdag zijn we doorgereden naar Monteverde. Een plek hoog in de bergen. Het lijkt een klein stukje op de kaart, maar we hebben er 5 uur over gereden. Prachtige groene bergen en hoog in de bergen kijk je zo een enorm dal in. Helaas regende het in Monteverde en donderdag stormde het zelfs zo hard dat we in onze hostel zijn gebleven.

Thomas, een vriend van dany, zat in Dominical. Vrijdag zijn we daarheen gereden en hebben we daar 1 nachtje geslapen. Gisteren hebben we met z'n drieën weer 5 uur gereden naar Pavones, een soort hippiedorpje in the middle of nowhere. Het is hier echt een paradijs.. En hebben daarom ook besloten om hier te blijven wonen.... Grapje, we blijven hier in ieder geval totdat we onze vlucht naar Guatemala hebben op 10 december.

Wij vermaken ons in ieder geval goed.. Zeker te bedenken, dat we..as we speak.. In onze zwembroek en bikini op het strand liggen en bedenken dat het al 1 december is!!

P.s. Foto's volgen vandaag of morgen.

• 02 December 2013 - 10:27

Marianne Gelders.:

Hallootjes,daar in het verre midden-Amerika,het is weer een avontuurlijk reisverslag ik zie het in gedachten helemaal voor me!vooral die hippie plaats!

Ja het is al 1 december en het weer valt hier nog mee op het moment !, maar dat zal over tien dagen wel
    anders zijn geen bikini of zwembroek maar truien en mutsen haha

Ik wens jullie heel veel plezier de komende dagen totdat jullie naar Guateamala vliegen,en natuurlijk een goede vlucht!!!

In afwachting van de foto s die best mooi zullen zijn groet ik jullie vanuit Amsterdam xxxxMarianne

• 02 December 2013 - 11:44

Pieter-Jan De Baar:

leuk hoor al die enthousiaste verhaaltjes....fijn te merken dat het jullie goed gaat....ik zie op de foto's veel landschap en strand/zee .....kom je ook wel eens stadjes in?....Hier alles goed...we gaan donderdag Sinterklaas vieren(haha)..gewoon gezellig avondje eten en een gedicht!...ben benieuwd!...veel mooie dagen toegewenst en tot snel.
    groet,
    PA

• 18 December 2013 - 10:34

Marianne Gelders:

Hallootjes hoe gaat het met jullie?Was een beetje nieuwsgierig hoe het is verlopen met de
    vliegreis en hoe het daar is.
    Misschien zijn jullie ook wel niet in de gelegenheid om te mailen dus in afwachting groet ik jullie vanuit
    Amsterdam
    Marianne Gelders.