Dag panama, hoi Costa Rica - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Esther Dany - WaarBenJij.nu Dag panama, hoi Costa Rica - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Esther Dany - WaarBenJij.nu

Dag panama, hoi Costa Rica

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 November 2013 | Costa Rica, Puerto Viejo

Jaja, ik weet het.. Ik loop iets achter met mijn reisverslagen. Jullie zullen het vast niet geloven, maar wij hebben het best druk! (Ook met lekker niks doen).

Afgelopen dinsdag zijn we aangekomen in Puerto Viejo. We sliepen in het hostel: Veronica's place. Veronica herself was ook aanwezig. Een ontzettend aardige vrouw. Ze heeft zelf een boerderij waar ze alle groentes etc. verbouwd die ze in haar restaurant verkoopt. S avonds hebben we heerlijk (vegetarisch) gegeten in haar restaurant. Het hostel was vrij oud, maar die vrouw was zo aardig, dat we het wel aandurfden. Alles in het hostel werd ook gerecycled. De haken in de badkamer om je handdoek aan op te hangen waren gemaakt van flessendoppen en het 'plankje' om je zeep op neer te zetten, was gemaakt van opengeknipte plastic flessen.

Woensdag hadden we fietsen gehuurd en zijn we naar Manzanillo gefietst (12km). Onderweg zijn we gestopt bij de prachtige stranden van Cocles en Punta Uva. De natuur hier is zo mooi en groen!!

Donderdag hebben we de bus genomen naar Cahuita National Park. Park vol met apen, eekhoorns en wasberen (of wat het ook was). Wisten jullie dat wasberen helemaal niet bang zijn voor mensen. Hij kwam zo dichtbij toen ik een foto wilde maken, dat ik degene was die wegsprong haha!

Costa rica is trouwens echt een stuk duurder dan Panama, helaas pindakaas..gelukkig hebben ze happy Hours!

Inmiddels is het zaterdag en zitten we nu in Liberia. Gisteren hebben we bijna 12 uur gereisd om hier te komen. We wachten nu tot onze huurauto er is. Voor tien dagen hebben we een auto gehuurd om het schiereiland van costa rica omveilig te maken!!

• 24 November 2013 - 11:06

Marianne Gelders:

Hoi, nou dat is zo te lezen weer een lange trip geweest.Heel fijn die reisverslagen.

In afwachting van nieuwe foto s en nieuwe avonturen groet ik jullie vanuit Amsterdam.

marianne xxx

X
    Margreet

• 25 November 2013 - 10:58

Jola:

Leuke foto's bij het eerdere verslag (ik zie ze nu pas). Ik probeer ze uit te printen, maar dat lukt niet zo.
    Heavy alle bagage hangend aan je rug. Nu even relaxed in de 4x4.
    Enjoy xxxx