Antigua, Xela en Flores - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Dany - WaarBenJij.nu Antigua, Xela en Flores - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Esther Dany - WaarBenJij.nu

Antigua, Xela en Flores

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 December 2013 | Guatemala, Antigua

Oepsie.. Inmiddels zijn we alweer een aantal weken verder en heb ik nog steeds niks nieuws gepost. Ik geef de WiFi en ons drukke schema hiervan de schuld. Even een kleine update sinds we in guatemala zijn aangekomen:

- na onze vlucht op 10 december van san José naar guatemala city zijn we meteen doorgegaan naar Antigua. Wat een prachtige stad is dat! De huizen hebben hele mooie tropische kleuren en overal lopen Maya indiaantjes rond om spulletjes te verkopen. We hebben hier de vulkaan Pacaya beklommen, 4km omhoog en 4km naar beneden, echt ontzettend koud was het daarboven!
- San Pedro: druk plaatsje, totaal anders naar antigua, ligt aan een groot meer. Een druk plaatsje waar veel backpackers komen en iedereen een beetje rondhangt en cocktails drinkt. We hebben vanaf deze plaats veel uitstapjes gedaan naar andere plaatsjes aan het meer.
- xela: xela..... Xela is totaal anders dan antigua. Het is erg koud en kil en ongezellig. We zijn hier maar een dag geweest.
- omdat we erachter kwamen dat we niet vanaf xela via boven naar rio Dulce konden reizen en we niet terug wilde naar Guatemala City zijn we weer terug gegaan naar het meer en daarna naar Rio Dulce gegaan... Een erg lange reis.
-Rio Dulce was niet zo leuk als we gehoopt hadden. Het regende en er was eigenlijk niks te doen. Wat we wel hebben gedaan is een tocht over de rivier naar Livingston en onderweg allemaal mooie vogels gespot.

Inmiddels zitten we in Flores. Gisteren zijn we naar een Maya ceremonie geweest. Het is nu 1 jaar geleden dat de kalander afgelopen zou zijn. We hebben het eerste jaar van de 'nieuwe tijd'gevierd. Heel bijzonder...

Vandaag gaan we naar Tikal, naar de Maya ruïnes. We blijven daar een nachtje slapen zodat we tikal met zonsopgang en zonsondergang kunnen zien.

Fijne feestdagen allemaal en ik laat na de kerst meteen weten hoe Tikal was en wat onze verdere plannen zijn.

• 22 December 2013 - 18:54

Jacky Paauwe:

Lieve Esther & Dany,

Wat een leuk verhaal weer, wat maken jullie een mooie reis.

Maar lieve schatten ik wil jullie langs deze weg, Prettige Kerstdagen wensen en een Gezond & Gelukkig 2014!

Veel liefs
    Cees & Jacky
    Ps.we krijgen in maart een nieuwe hond, hij of zij wordt rond 15 Jan. 2014 geboren.

• 22 December 2013 - 21:03

Marianne Gelders:

hoi,ik ben blij weer wat van jullie te horen maakt niet uit waar het door kwam dat er een tijdje tussen zat!.
    Zeer indrukwekkend hoor jullie reisverslag zal het vd week nog een paar keer lezen omdat ik ook de plannen heb die kant op te gaan met een rondreis.
    Ik wens jullie een fijne kerst en vooral een heel goed 2014!
    hartelijke groetjes marianne toi toi toi!!!xxx

• 24 December 2013 - 21:19

MARGREET:

Dag avonturiers,

Veel groetjes uit het stormachtige Brecht (heus: we hebben al drie dagen storm; lees veel regen en wind).
    Fijne kerst samen, we zullen aan jullie denken morgen tijdens het kerstdiner.
    Groetjes aan de Maya's!

Margreet