Bocas - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Esther Dany - WaarBenJij.nu Bocas - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Esther Dany - WaarBenJij.nu

Bocas

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 November 2013 | Panama, Bocas del Toro

Vorige week donderdag kwamen we aan op Bocas Del Toro, een eilandengroep in het noordwesten van panama tegen de grens van Costa Rica. Het eiland waar wij verbleven, isla colon, is het meest drukke eiland. De mensen zijn hier een stuk donkerder dan op het vaste land van panama. Heerlijk Caribische vibe hangt hier! Overal hoor je Bob Marley muziek en iedereen vraagt of je wiet wilt kopen.

Vrijdag hebben we een tour gedaan waarbij we dolfijnen hebben gezien (ze maakten niet zulke mooie sprongen als in het dolfinarium helaas). S avonds waren we uitgenodigd door twee Israëlische meisjes die we in Boquete ontmoet hadden om mee te gaan naar chabat (als ik het goed schrijf). Blijkbaar een viering die Joodse mensen hebben elke vrijdag waarbij er gezamenlijk gegeten wordt. Dit was echt een hele nieuwe ervaring. Iedereen was aan het zingen in het Hebreeuws en daarna kregen we echt lekker eten! Bijkomend voordeel: het is niet toegestaan om werk te verrichten tijdens chabat, dus we hoefden niet af te wassen.

Zaterdag heeft het, om jullie niet helemaal jaloers te maken op het weer hier, de hele dag geregend! Heel zielig voor de mensen hier, want het was Bocas Day. Het lijkt wel of elke viering in dit land op dezelfde manier gevierd wordt. In de nacht van vrijdag op zaterdag werden we om 2.30 uur wakker van keiharde trommelende en trompet spelende mensen. Nee hè....niet weer een optocht dachten we. Om 8 uur begonnen ze met de optocht, en zonder pauze was deze s avonds laat pas klaar. Je kan je niet voorstellen hoe hard die trommels van hier klinken (filmpjes volgen). Leuk voor een uurtje, maar daarna waren we er wel klaar mee! Als afleiding s middags ben ik nog met de Israëlische meisjes naar Red Frog Beach geweest en is Dany met een andere jongen gaan surfen.

Zondag zijn we vanaf isla colon naar isla Bastimentos gegaan om daar nog een nachtje door te brengen. Duidelijk een armer eiland dan isla colon. We waren nog geen vijf minuten in ons hostel of twee Duitsers vroegen of we meegingen met een Cavetour. Ik wist wat een cave was en wat een tour was, maar een Cavetour? Nou leuk! We moesten dichte schoenen aan en verder werd er weinig verteld. Ik snapte de dichte schoenen niet, want we gingen toch met een bootje varen door een grot? NIET DUS. Als ik vooraf had geweten wat we gingen doen, had ik nog wel een keer nagedacht..maar dit zijn meestal wel de leuke dingen! Eenmaal bij de cave aangekomen zag ik de vleermuizen al alle kanten opvliegen en (!) een alligator. 'Hij doet niks' aldus onze lieve gids. We moesten zwemmen en klauteren tussen de vleermuizen,maar ik denk dat ik wel met trots kan zeggen dat ik mijn claustrofobische angsten heb overwonnen! Wat was dit leuk!!!

Heerlijk relaxed is het hier! Over een paar dagen gaan we Bocas verlaten en naar Costa Rica! Foto's volgen nog! Xxxx

  • 22 November 2013 - 10:11

    Jola:

    Leuk Esther; lijkt me nogal griezelig al dat gefladder van de vleermuizen, het voelt ook zo plakkerig aan.
    Lfs xxx Jola

  • 22 November 2013 - 11:23

    Marianne Gelders:

    Hallootjes Esther en Dany, Leuk weer iets van jullie avontuurlijke onderneming te lezen.
    En het mooiste is dat je andere mensen ontmoet die jullie meenemen naar bijzondere samenkomsten of bezienswaardigheden,zoals de sabbat en de cavetour!!

    Dat jullie ergens zolang kunnen blijven als jezelf wil is heerlijk,dat heb je niet met een georganiseerde rondreis.Dit is het voordeel als je samen gaat en nog jong bent,ik leef wel met jullie mee hoor hier in Amsterdam!!!

    En ja hier gaat alles zijn gangetje zoals altijd met de thuisblijvers.T word kouder bij ons en kunnen al sneeuw verwachten!.Onze straat is gisteren weer met een klein buurtfeestje geopend en ziet er mooi uit.Oja en van je vriendin heb ik nog geen telefoontje ontvangen,jij weet wel waarom.

    Verder wacht ik weer jullie leuke verslagen af en wens hierbij nog heel veel plezier en nieuwe avonturen op deze reis.Hartelijke groetjes Marianne xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Bocas del Toro

Centraal Amerika

Esther & Dany

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2014

Brrrrrrrrrr

20 Januari 2014

Aan alles komt een einde....

16 Januari 2014

Jaguars, jungle en strand

13 Januari 2014

Tulum!

05 Januari 2014

Mexicooooo
Esther

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 6262

Voorgaande reizen:

03 November 2013 - 24 Januari 2014

Centraal Amerika

Landen bezocht: