Isla Boca Brava - Reisverslag uit Isla Boca Brava, Panama van Esther Dany - WaarBenJij.nu Isla Boca Brava - Reisverslag uit Isla Boca Brava, Panama van Esther Dany - WaarBenJij.nu

Isla Boca Brava

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 November 2013 | Panama, Isla Boca Brava

Na de San Blas eilanden zijn we terug gegaan naar Panama City, want vanuit daar konden we de bus nemen naar David. David is de op een na grootste stad van Panama, en een stuk gezeligger op het eerste gezicht (al werd er wel een dronken man in elkaar geslagen door de politie toen we net aankwamen met de bus). In David hebben we 1 nachtje geslapen om vervolgens meer naar het zuiden te gaan: Isla Bova Brava. We hadden dit eiland gezien in ons Lonely Planet boek en het leek ons leuk om naartoe te gaan, alleen wist niemand precies hoe je er kwam en hoe laat de bussen kwamen. Uiteindelijk hebben we voor 40 dollar een taxi genomen, ritje van 1.5 uur.

De taxi chauffeur verdient een eigen alinea. Dany kon in een aantal woorden Spaans met hem praten en hij vond het allemaal prachtig. Ik verstond er niks van dus zat braaf achterin naar buiten te kijken. Woorden die ik verstond waren economie, voetbal en heineken. Ineens stopte we bij een supermarkt, waarop daan zei: volgens mij wilt hij bier met ons drinken.. best raar om een rijdende taxichauffeur te hebben met een blikje Heineken in zijn hand, maarr... we zijn ten slotte in Panama!

Isla Boca Brava is een eiland met een hotel en een grote jungle. We konden vanuit onze kamer zo de jungle inlopen en zagen allemaal aapjes slingeren. Leuk! Nog steeds vraag ik me af waar alle andere backpackers zijn! Tot nu toe hebben we nog weinig mensen ontmoet. We blijven hier twee nachten en gaan dan door naar Boquete.

• 13 November 2013 - 20:05

Jacky Paauwe:

Lieve Esther & Dany,

Zo te lezen hebben jullie het zeker naar jullie zin en zien jullie mooie dingen, leuk om jullie blog te lezen en te kunnen volgen waar jullie zitten.

Wij wensen jullie nog een fijne tijd, lief om even te weten waar jullie zijn.

Take Care,
    Liefs Cees & Jacky

• 14 November 2013 - 01:33

Daantje:

Haha, backpackers zitten niet in hotels maar in hostels skattekes! Leuk verhaal! Xxxx, Danielle (necht)

• 14 November 2013 - 08:44

Marianne Gelders.:

Hoi Esther en Dany,
    Fijn om wat te horen,en ook mooi dat er wat foto s bij te zien zijn.
    Wens jullie een goede tijd en vol verwachting op je nieuwe berichten.

Hartelijke groetjes marianne toi toi toi

• 14 November 2013 - 10:18

Jola :

Hi Esther, leuk verslag en fijn dat je op deze blog zit. Kan oma nu ook meegenieten.
    Liefs - jola

• 18 November 2013 - 22:55

Marianne Gelders:

Hallo Esther en Dany,

Leuk weer iets van jullie te horen,en vooral de busreis haha zie het helemaal voor me.
    zie trouwens dat je de 4e en de 6e ook al berichten had gestuurd,maar die lees ik dan zo wel.

Ik volg door deze verslagen wel precies de plaatsen waar jullie zitten dat vind ik leuk.
    En heel gezellig dat jullie mensen van over de hele wereld ontmoeten.

Nou ik hoop dat het weer daar goed is,want dat reist wat prettiger!Hier wordt vanaf vrijdag winterse buien verwacht.
    Nog heel veel plezier goede reis en toi toi toi.

de hartelijke groetjes marianne xxx