Het gaat nu toch echt beginnen... - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Esther Dany - WaarBenJij.nu Het gaat nu toch echt beginnen... - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Esther Dany - WaarBenJij.nu

Het gaat nu toch echt beginnen...

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 November 2013 | Panama, Panama-stad

Eindelijk kan ik dan aan mijn reisverslagen beginnnen. Leuk zo een iPad, maar ideaal met verhalen typen is het niet!

Onze reis van Amsterdam naar Panama City verliep eigenlijk heel goed, zeker nadat we waren opgehaald op het vliegveld van Panama City en aankwamen in ons mooie hotel.

We werden meteen welkom geheten in de Stad. Er was een ernome optocht bezig met allemaal dansende mannen, vrouwen en kinderen. Allemaal mooi opgemaakt en in mooie jurken (zie foto's). 3 en 4 november vieren ze in Panama de onafhankelijkheid van Colombia!

Vandaag zijn we verder wat rond gaan lopen in de stad. Panama City is alles behalve een mooie stad. Het is heel ongezellig en er hangt een nare sfeer. Toch waren er twee dingen die we graag wilden zien (en gedaan hebben):
1) De Causeway: dit was een 2km lange weg naar een eiland. Zij noemen het een eiland, maar eigenlijk was het een schiereiland want er liep een weg naartoe. Een lange weg met palmbomen en veel mensen die aan het joggen waren. Het leek wel even alsof we niet meer in Panama City waren, maar in Miami! Leuke restaurantjes en barretjes, erg gezellig.
2) Panama Canal. Niet naar het kanaal geweest zijn, is net als als toerist naar Amsterdam gaan zonder het huis van Anne Frank bezocht te hebben. Het kanaal is erg groot, maar erg bijzonder vond ik het niet. Gelukkig kwam er wel net een groot(!) schip langs, zodat we het hele process in gang konden zien.

Panamese mensen zijn echt heel erg aardig, als je met een plattegrond in je handen staat, komen ze je meteen de weg wijzen. We vroegen steeds in ons hostel hoeveel bepaalde ritjes kosten en taxi chauffeurs gaven ook echt die prijs aan. Dat is wel heel anders dan in Bangkok waar ze je hun tuk-tuks in lokken en je 10 keer boven de prijs moet betalen. Je moet wel echt Spaans spreken in dit land, niemand spreekt Engels! Maar als je een beetje Spaans spreekt, vinden ze je meteen heel aardig!