Aan alles komt een einde.... - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Esther Dany - WaarBenJij.nu Aan alles komt een einde.... - Reisverslag uit San Ignacio, Belize van Esther Dany - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een einde....

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Januari 2014 | Belize, San Ignacio

Hallo allemaal,

Aan alles komt een einde, ook aan onzes Midden-Amerika reis. We zijn net aangekomen in ons hotel in New York waar we nog vier nachten slapen voordat we weer naar Amsterdam vliegen.

De laatste week Belize was fantastisch. We sliepen in San Ignacio in het westen van Belize. Vanuit hier hebben we onze tours gedaan die we nog graag wilde doen. Onder andere:
- Rainforest Medicinal Trail: midden in een prachtig resort (Chaa Creek) net buiten San Ignacio lag deze trail. Deze trail is beroemd vanwege de planten en bomen die er staan die de oude Maya's als medicijnen gebruikten. Best interessant om even te Googelen!
- de ATM cave: voordat we in Belize aankwamen, werd al gezegd dat we deze cave tour beslist MOESTEN doen. "Nee hoor, de gangen zijn niet heel nauw", zei de man van de touroperator. Nou..... Ik heb het geweten. De gangen waar zo nauw dat we soms ons lichaam zijwaarts tussen twee rotsblokken door moesten wringen en ons hoofd schuin moesten houden zodat we erdoor konden. Om de cave te bereiken moesten we door 45 minuten door jungle hiken en door ijskoude rivieren zwemmen. Deze cave werd door de oude maya's gebruikt voor hun offers, vandaar dat er ook allemaal potten in liggen (en een skelet). Dit was denk ik onze mooiste en meest bijzondere activiteit van onze reis.

Nu.... Terug naar het snelle leven en genieten van deze grote stad!

Liefs Es&Daan

• 20 Januari 2014 - 08:19

Jacky Paauwe:

Lieve schatten,
    Geniet nog even van New York en dan hopen we jullie weer veilig thuis te kunnen begroeten.
    XX Jacky

• 20 Januari 2014 - 10:12

Mariannegelders:

Nou globetrotters ik heb erg genoten van jullie reisverslagen!

wens jullie nog een paar fijne dagen in New York en natuurlijk een goede vlucht en
    thuiskomst.

groetjes Marianne.

• 20 Januari 2014 - 14:26

Opa En Oma Paauwe:

Hoi Esther en Dany,
    Wel een belevenis wat jullie gezien en ondervonden hebben, erg leuk jullie reisverslagen. Geniet nu nog even in the Big Apple natuurlijk een andere wereld en zien jullie gauw weer.
    Lieve groet van ons