Tikal, corazon del mundo Maya - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Esther Dany - WaarBenJij.nu Tikal, corazon del mundo Maya - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Esther Dany - WaarBenJij.nu

Tikal, corazon del mundo Maya

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 Januari 2014 | Guatemala, Tikal

HAPPY NEW YEAR!!!

Ik hoop dat jullie allemaal een mooie jaarwisseling hebben gehad en ik wens iedereen het beste voor 2014.

Corazon del mundo Maya, zoals in de titel beschreven staat, betekent: het hart van de Maya's. Mochten jullie ooit een keer de kans krijgen, bezoek zo een magische plek. Het zijn niet meer dan ruïnes, maar het verhaal wat er aan vooraf is gegaan is heel bijzonder.

Tikal ligt midden in de jungle en het is dan ook best een tocht om er te komen. Ik dacht eerst dat het een soort dorpje was waar ook mensen wonen, maar dat is dus niet zo. Het is echt een park, waar je met of zonder gids doorheen kan lopen. Wij hebben met gids gedaan, zodat we alle ins and outs konden horen over de ruïnes. Tikal is ook meestal de plek die je ziet op National Geographic als het om maya ruïnes gaat. Echt een aanrader!!

Nu zitten we in Mexico op Isla Cozumel, een eiland voor de kust van Playa Del Carmen....Wordt vervolgd!

• 02 Januari 2014 - 15:20

Marianne Gelders:

Ook voor jullie de beste wensen voor 2014.Het is in ieder geval goed begonnen zo met jullie rondreis! Nou het schiet al op he met de landen die je bezoekt.
    Heel mooi dat ik alles kan vragen omdat ik daar waarschijnlijk voor kies om naar toe te gaan.
    Jullie zitten nu al zo hoog in Mexico gaan jullie misschien vandaar weer naar beneden om Mexico in te trekken?

Nou dat hoor ik nog wel dan.Hartelijke groetjes en wederom veel plezier en reisgenot.

Marianne Gelders xxx

Tags: Maya's, ruines, tikal